Istorijos ir veidai

Kostas Noreika

„EVP International sėkmės formulė – komandinis darbas“

Mokejimai.lt, rinka.lt, gsms.lt ir eparasas.lt projektų autoriai, „INFOBALT“ nariai, įmonė „EVP international“ pastaruoju metu itin dažnai pastebima žiniasklaidoje. Kompanija laimėjo Inovatyviausių sprendimų lyderio apdovanojimą bei buvo LR Ūkio ministerijos nominuota kaip labiausiai nusipelniusi Lietuvos verslui. Apie dabartinę „EVP International“ veiklą pasakoja įmonės vadovas Kostas Noreika.

Kaip sekėsi susidoroti su daugelį neigiamai paveikusia ekonomine krize?Kostas Noreika

Ekonominė krizė galbūt neigiamai pasijuto kai kuriose mūsų veiklos srityse, tačiau kitose ji davė teigiamų rezultatų, galbūt net išėjo į naudą. Teikiame internetinių atsiskaitymų paslaugas, kurios yra stipriai pigesnės nei bankų, o žmonės per sunkmetį ieškojo įvairiausių būdų taupyti. Mes pasiūlėme internetinių mokėjimų sprendimų, kurie buvo naudingi ir mums, ir ypač mūsų klientams, padėjo daugeliui įmonių atkreipti dėmesį į alternatyvius bankams atsiskaitymus, naujas galimybes internetinėje erdvėje. Todėl galima teigti, kad ekonominis šalies sunkmetis mus paskatino tik pakeisti veiklos kryptį prisitaikant prie naujų ekonomikos realijų, tačiau mūsų plėtros nesustabdė, greičiau net paskatino.

Prie ko dabar intensyviausiai dirbate?

Kaip ir anksčiau kuriame atsiskaitymo būdus, kurie padeda išvengti nereikalingų kaštų – ir mūsų klientams, ir mums patiems – kad nauda būtų abipusė. Šio metu baigiame kurti technologinius sprendimus, kurie padės greičiau ir efektyviau atsiskaityti parduotuvėse, baruose, pervesti pinigus atsisakant senstančių technologijų, tokių kaip kreditinės ir debetinės kortelės.

Kuris jūsų produktas, paslauga dabar susilaukia daugiausiai dėmesio?

Dėmesio sulaukia beveik visi naujai sukurti produktai, inovacijos ne tik Lietuvos, bet ir pasaulinėse rinkose. Lietuvai galbūt šiuo metu aktualiausios yra pinigų pervedimų kainos, tačiau jomis jau esame pasirūpinę. Dabar norime akcentuoti būtent inovatyvius internetinių mokėjimo būdus.

Su kokiais didžiausiais sunkumais susiduriate savo darbe?

Kalbant apie ekonominius ir konkurencinius dalykus, sunkiausia yra pakeisti žmonių mąstymą, kad pinigai privalo turėti apčiuopiamą pavidalą, t. y. būti gryni. Pasaulis jau senokai iš esmės perėjo prie elektroninių pinigų, kurių licenciją mes Lietuvoje gavome pirmieji. Toks požiūris yra naudingas tradiciniams bankams, banko kortelių leidėjams, kurie ima procentą už išgryninimą, kortelės aptarnavimo mokestį ir panašiai. Kai žmonėms pasakome, kad tai gali būti nemokama, jie į tai reaguoja gana skeptiškai.

Kokie artimiausi jūsų veiklos planai, tikslai?

Mūsų veiklos planai sudaryti keleriems metams į priekį, nors, aišku, juos koreguoja nuolat besikeičiančios ekonominės ir technologinės aplinkybės. Siekiame išpopuliarinti naujos kartos skelbimų portalą rinka.lt, kurį būtų galima palyginti su visame pasaulyje žinomu ebay.com portalu. Tai pat toliau populiarinsime atsiskaitymą elektroniniais pinigais, galimybę atsiskaityti mobiliaisiais įrenginiais be mobiliojo ryšio operatorių įsikišimo, apskritai be jokių įrenginių, tik identifikavus asmens tapatybę.

Papasakokite plačiau apie pradedamą F – prekybą: kaip kilo mintis jos imtis, kokių tikslų norite pasiekti šia priemone?

Socialiniai tinklai jau tapo mūsų kasdienio gyvenimo realybe, neatskiriama dalimi. Tai reiškia, kad vis daugiau žmonių daugybę laiko praleidžia Facebook ar kituose tinkluose. Tai suteikia neribotų galimybių reklamuoti savo produktus – per draugus, draugų draugus, nuotraukas, nuorodas ir t.t. Jei galima reklamuoti, kodėl nesuteikus galimybės iškart ir nusipirkti? Mūsų partnerių airių Vendorshop pavyzdys parodė, kad vadinamoji F-prekyba yra ypač efektyvi, nes turi neribotas rinkodaros galimybes – nuo tiesioginės reklamos iki vaizdo ir garso įrašų, žaidimų, apklausų, įvairiausių kitokių aplikacijų. Be to, pirkėjai būna labai patenkinti, kai jiems suteikiama galimybė prekę įsigyti pigiau, jeigu jie yra konkrečios parduotuvės fanai. Taip skatinimas pirkėjų lojalumas ir jie yra linkę sugrįžti apsipirkti ten pat.

Pastaruoju metu buvote nominuoti keliems apdovanojimams – pasidalinkite sėkmės formule.

Sėkmės formule galima pavadinti mūsų įmonės filosofiją – kartu su visu kolektyvu generuojame idėjas ir jas įgyvendiname. Dėl to Ūkio ministerijos apdovanojimas „Už nuopelnus verslui“ kategorijoje „Inovatyvių technologijų lyderis“ mums atrodo tiesiog pelnytas.

Kokias prekes ir paslaugas šiuo metu eksportuojate? Kokiomis kryptimis? Kur sekasi geriausiai, su kokiais sunkumais susiduriate?

Šiuo metu daugiausia eksportuojamos paslaugos yra SMS mokėjimai. Dirbame su daugiau nei 70 pasaulio valstybių. Tačiau vis labiau akcentuojame pinigų pervedimo, valiutų konvertavimo ir įmokų surinkimo paslaugas. Pastaruoju metu pradėjome bendradarbiauti su partneriais iš Rytų Europos, Azijos, nes jie pamatė mūsų galimybes, o mums patrauklios milžiniškos Rusijos, Kinijos ir Kazachstano rinkos. Tačiau taip pat aktyviai siekiame įsitvirtinti ir Vakarų Europoje bei Amerikoje. Pirmosios sėkmės dėl eksporto šia kryptimi jau sulaukėme – vis daugiau emigrantų naudojasi mūsų sukurta Mokėjimai.lt sistema ir pasakoja apie ją savo pažįstamiems. Tačiau vis dar tikimės didesnio proveržio, juolab, kad tikrai turime, ką pasiūlyti.

Patalpino: