Istorijos ir veidai

Viktoras Gurgždys

„Sėkmingą verslą visada lengviau sukurti didelėje rinkoje“

Penktus metus skaičiuojanti lietuvių kompanija „Devbridge“ dirba dviejuose kontinentuose: savo produkciją - web programinę įrangą - kuria Lietuvoje, bet visi įmonės klientai - iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Kompanija įsitikino, kad Lietuvoje programuotojai - aukščiausio lygio.

 

Trumpai papasakokite apie „Devbridge“.

V. GurgždysMūsų veikla – programinės įrangos kūrimas. Specializuojamės sudėtingų web sistemų ir mobiliųjų įrenginių programinės įrangos kūrime. Mūsų veikla prasideda nuo reikalavimų surinkimo bei dizaino fazės ir pasibaigia programavimu, pridavimu galutiniam klientui ir sukurtų sistemų priežiūra.

Įsikūrėme 2008-aisiais metais Čikagoje. Nuo pradžių darbuojamės tik su JAV klientais. 2011 metų pavasarį atidarėme biurą Lietuvoje tikėdamiesi pritraukti daugiau talentingų specialistų. Greitai supratome, jog čia programuotojai yra aukščiausio lygio, todėl JAV biuras tapo labiau orientuotas į naujų klientų pritraukimą, o Lietuvos – į programinės įrangos gaminimą.

Kokiu „Devbridge“ pasiekimu labiausiai didžiuojatės?

Džiaugiamės, kad per trumpą laiką pritraukėme tiek daug talentingų žmonių, kurie kuria didžiulę vertę mūsų klientams bei dalijasi patirtimi su jaunesniais kolegomis. Greitai įsitraukėme į darbą su universitetais, kurie vertina mūsų pastangas bei specialistų kompetenciją.

Patarkime pradedantiems technologijų verslą - kodėl neverta apsiriboti lokalia rinka ir kokie didžiausi sunkumai neriant į tarptautinius vandenis?

Sėkmingą verslą visada lengviau sukurti didelėje rinkoje, kurioje daugiau produktą vertinančių klientų. Didelių sunkumų kurti tarptautinį verslą nėra. Su tinkama komanda viskas padaroma gana paprastai, tiesiog reikia užtikrinti, kad visada esi arti savo klientų, supranti jų verslo problemas konkrečios valstybės kontekste. Aišku, dar reikia prisitaikyti prie daugybės skirtingų laiko juostų :)

Kokius ryškiausius pokyčius pastebite interneto technologijų plėtroje?

Konkrečiai su interneto technologijomis susiję du ryškūs „trendai“: automatiškai prisitaikančios svetainės bei paslaugos debesyse. Nors dar neseniai kalbėjome, kad visa informacija turi būti prieinama kompiuterio ekrane, todėl į mobiliųjų įrenginių vartotojus niekas rimtai nežiūrėjo. Šiandien tikriausiai neturime nei vieno projekto, kurio užsakovui nereikėtų, jog jo informacinė sistema korektiškai veiktų planšetiniame kompiuteryje bei mobiliajame telefone. Dalis Lietuvos įmonių vis dar turi tik kompiuteriui pritaikytas tinklapių versijas arba naudoja atskiras - mobiliems įrenginiams skirtas - svetaines, tačiau ir mūsų vietinę rinką prisitaikančių svetainių banga tuoj pasieks. Visi matome, kad vis daugiau žmonių savo naudojamas paslaugas ir vidinę infrastruktūrą iškelia į debesis. Mūsų įmonė nėra išimtis – neturime nei vieno serverio.

Jūsų sėkmės receptas pradedančiai interneto technologijų kompanijai?

Tuo ir įdomus verslas šioje srityje, kad kas tiko mums, greičiausiai netiks kitai įmonei. Norint sukurti tikrai sėkmingą verslą, savo formulę kiekvienas turi atrasti pats. Tikriausiai vienintelis dalykas, kuris galioja visiems – turėti patikimą komandą, kuria galima pasitikėti 100% visose situacijose.

Kodėl įstojote į asociaciją "INFOBALT"?

Supratome, jog iššūkius paprasčiau spręsti globaliu mastu, nei po vieną. Tikime, kad „INFOBALT“ suvienys visas Lietuvoje veikiančias IT įmones darbui su universitetais ir naujų specialistų ruošimui.

Patalpino: Adomas Rutkauskas