Istorijos ir veidai

Arnoldas Jankūnas

“Sugebame sukurti pilnai funkcionuojančią programinę įrangą per 6-9 mėnesius”

UAB „Nortal“ – daugiau nei 600 darbuotojų turinti Baltijos ir Šiaurės šalių regiono IT paslaugų įmonė, kurianti plataus profilio programinę įrangą – pradedant e-valdžios sprendimais ir baigiant elektroninėmis prekybos tinklų parduotuvėmis.

Papasakokite, kas yra "Nortal"?

„Nortal“ – sparčiai auganti IT paslaugų įmonė Baltijos ir Šiaurės šalių regione, turinti biurus Lietuvoje, Estijoje ir Suomijoje bei programinės įrangos kūrimo centrus Rumunijoje ir Serbijoje. Įkurta 2000 metais, šiandien „Nortal“ grupė yra didžiausia Baltijos šalių programinės įrangos kūrimo bendrovė, kurioje dirba daugiau nei 600 darbuotojų.

Arnoldas Jankūnas

„Nortal“ Lietuvoje veiklą pradėjo 2005 metais „Webmedia” vardu. Kadangi anksčiau įvairiose šalyse „Webmedia” grupės įmonės turėjo skirtingus pavadinimus, 2012 metų gegužės mėnesį buvo nutarta juos suvienodinti. Nuo tada grupės įmonės visose šalyse gavo naują vardą – „Nortal”.  Šiuo metu „Nortal” Vilniaus ir Kauno skyriuose dirba beveik 80 darbuotojų.

Kokius savo projektus laikote sėkmingiausiais?

Lietuvoje „Nortal“ didžiausią patirtį turi sukaupusi diegiant elektronines aptarnavimo sistemas stambioms verslo bendrovėms, tarp kurių yra „Tele2”, „Omnitel”, „TEO LT”, „Maxima LT”, bei viešojo sektoriaus organizacijoms, tokioms kaip VĮ „Registrų centras”, AB „Lietuvos paštas”, AB „Lietuvos geležinkeliai”.

Vienas didžiausių mūsų projektų valstybiniam sektoriui yra 2013 metų vasaros pradžioje visuomenei pristatyta E-pristatymo  sistema. Mūsų sukurtas sprendimas suteikia vartotojams galimybę oficialiai komunikuoti elektroninėje erdvėje – registruotą paštą siųsti bei gauti ir internetu – iki šiol tai daryti buvo galima tik naudojant fizinę registruotąją korespondenciją.

Kitas reikšmingas projektas – tai VĮ „Registrų centras” savitarnos sistema, kurioje pasiekiami trijų „Registrų centro” tvarkomų registrų – Nekilnojamojo turto, Juridinių asmenų ir Adresų – duomenys. Savitarnos sistemos pagalba tapo paprasta ne tik tvirtinti dokumentus elektroniniu parašu, bet net užregistruoti naujai steigiamą įmonę.

Šiemet „Nortal” pradėjo įgyvendinti valstybės E-sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos projektą, kuris sudarys sąlygas efektyvesniam, kokybiškesniam sveikatos priežiūros paslaugų teikimui LR gyventojams. Projektą numatoma baigti 2015 metais.

Programinės įrangos rinka pakankamai konkurencinga. Kokia Jūsų strategija ir Jūsų sėkmės receptas?

Mūsų jau įvykdyti projektai įrodo, kad sugebame sukurti pilnai funkcionuojančią programinę įrangą per 6-9 mėnesius – optimaliausią laiką, kad suplanuotu laiku gauta grąža pateisintų investicijas. Tai viena iš priežasčių, kodėl net 91% „Nortal“ klientų, pasak neseniai atliktos klientų apklausos, yra patenkinti arba labai patenkinti bendrovės darbu.

Išskirtines žinias sukaupėme E. valdžios srityje. „Nortal” Estijoje yra sukūrusi apie pusę šalies elektroninės valdžios sistemų, o nedidelės Estijos pasiekimai E.valdžios srityje yra pripažinti visame pasaulyje.

Didelę patirtį turime sukaupę diegiant programinę įrangą telekomunikacijų, bankų sektoriaus klientams bei sveikatos priežiūros įstaigoms. Šią patirtį panaudojame kurdami sprendimus klientams įvairiose šalyse.

Siūlote pakankamai plataus profilio sprendimus - pradedant el. valdžia ir baigiant elektroninėmis prekybos tinklų parduotuvėmis. Kaip pasiekėte tokį universalumą?

Universalumą pasiekėme ilgametės patirties dėka. Pirmieji „Nortal“ klientai buvo stambios telekomunikacijų sektoriaus bendrovės. Patirtis, įgyta kuriant elektronines savitarnos sistemas šio itin konkurencingo sektoriaus klientams, mums suteikė unikalių žinių, kurias po to sėkmingai pritaikėme ir kitų verslo šakų klientams, tarp jų ir viešojo sektoriaus organizacijoms. Turime nepamiršti, kad tiek komercinio, tiek viešojo sektoriaus klientai yra sistemų naudotojai, turintys tuos pačius lūkesčius dėl paslaugų kokybės ir patogumo.  

Kodėl įstojote į asociaciją "INFOBALT"?

Manome, kad jau turime sukaupę pakankamą patirtį – galime ne tik gauti naudą, bet ir patys būti naudingi asociacijai. Lietuvoje IT sektorius turi didelį augimo potencialą, tačiau norint, kad būtų pasiektas geras rezultatas, labai svarbi yra koordinuota visų IT rinkos dalyvių veikla, konstruktyviai bendradarbiaujant su verslo aplinkai įtaką darančiomis valstybės institucijomis ir mokslo įstaigomis, kurios mums ruošia specialistus. 

Patalpino: Adomas Rutkauskas